Pazartesi, Mart 25, 2013

sudo apt-get update sorunu ve çözümü

Konsoldaki hata mesajı çıktılarını dikkatli bir şekilde okumamak büyük bir sıkıntı. Aylardır sürekli hata veren sudo apt-get update komutunda aşağıdaki hatayı alıp duruyordum, google'da aradığımda çıkan tüm yanıtları denedim ama nedense bir türlü sorunu çözememiştim. Bugün aklıma geldi tekrardan ve yeniden deneyip daha dikkatli bir şekilde arattım sorunu. Yanıtı çok basitti o sebeple "ben aylardır bunu çözemedim mi yani" diye bir sessizlik anı yaşamadım değil.

W: Failed to fetch cdrom://[Debian GNU/Linux 6.0.5 _Squeeze_ - Official Multi-architecture amd64/i386 NETINST #1 20120512-20:52]/dists/squeeze/main/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs

E: Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.




Görüldüğü gibi orada kocaman CD-ROM yazıyor, bense CD-ROM ne alaka diyerek hep atlıyordum. Sonuç olarak çözüm  şu şekilde oluyormuş

 
cd /etc/apt
sudo cp sources.list sources.list.old
gksu gedit sources.list


Burada içinde CD-ROM geçen satırı / satırları kaldırınca sorun çözülüyor. Benim gibi bakar-kör insanlar için hayat bazen çok zor olabiliyor.

4 yorum:

  1. lütfen gedit gibi editörlere yönlendirmeyelim insanları. vi fazlasıyla yeter bu işlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten bulduğum çözümü kopyalamıştım, bence herkes rahat ettiği herhangi bir editörü kullanabilir bu komutta gedit yerine.

      Sil
  2. gksu: command not found hatası alıyorum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın biraz geç yanıt olacak ama gksu sudo'nun grafik ortam için olan hali. Buradaki işlemde dosyayı düzenlemek için root yetkilerine sahip olmamız gerektiği için bunu kullanıyoruz.

      sudo vi sources.list

      aynı işi görür.

      Sil