Cumartesi, Mart 09, 2013

LPI 101 Sınavı

Geçtiğimiz yazıda LPI sınavı ile ilgili bir yazı yazacağımdan bahsetmiştim ama bir türlü yazamamıştım. Dün sınav sonucumu öğrendiğime göre bi yazıda çifte mutluluk şeklinde ekonomik bir yazı çıkarabilir ortaya gibime geldi.

Ayrıntılı bilgiyi lpi.org adresinden (Türkçe olarak lpi-turkey.com adresinden) bulabileceğiniz gibi kısaca Linux Proffesional Institute tarafından verilen Linux Sistem Yönetimi sertifikalarından ilki için olan iki sınavın ilkine girdik geçtiğimiz günlerde. (Çok iyi anlattım çok güzel anlattım, tamam mı.) Bu sertifikaların dünya çapında geçerliliği olduğu gibi, sınavlarda sorulacak soruların uzman kişiler tarafından hazırlanmış soru havuzundan seçilmiş olması ve Linux sistem yönetimi ile ilgili bilinmesi gereken konularda en temel konular için bir kaynak oluşturması açısından çok iyi olduğunu düşünüyorum.

Sınava girmeden önce sınava girecek olan arkadaşlarla okulda konuları birbirimize anlatma yoluyla tekrar çalışmayı uygun bulduk. Gerçi ben bu çalışmaların son ikisini yakalayabildim ancak ama benim için çok yararlı oldu. Sınav sonuçları dün açıklandı ve geçtiğimi öğrendim. Geçtiğimi öğrendiğim ilk bir saat boyunca o kadar mutluydum ki kendim bile bu duruma şaşırdım diyebilirim. Ayrıca sonuçlarda ayrıntılı bilgi olması hangi konularda daha zayıf olduğumu daha iyi görmemi sağladı. Sonuç olarak paket yönetimi konusuna çalışmam gerekiyor. :P

Mayıs ayı gibi LPI 102 sınavına gireceğiz kısmetse ve bu sınavda da başarılı olursak ilk sertifikamızı almaya hak kazanacağız. İkinci sınav ilkine göre çok daha zor ve kapsamlı olacak. Şimdiden çok çalışmak gerekiyor.

4 yorum:

  1. Mayıs ayı geçti, 102 sınavına girdiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır henüz olmadık. Herkese uyan bir tarih belirlenmesi gerekiyor. Olduğumuzda onunla ilgili bir yazı yazarım mutlaka ;)

      Sil
  2. peki sınav tanım ağılıkmıydı yoksa örneklimiydi . Örneğin şunu şunu yapmak için hangi kod kullanılır tarzında mı?. Yoksa şunun çıktısı ne olur ? Ağırlık olarak nasıldı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Örnek ağırlıklı. Şunu yapan komut vb gibi. Çoktan seçmeli sorularda mevcuttu. Tanım olup olmadığını hatırlayamıyorum.

      Sil