Pazartesi, Ağustos 13, 2012

Biten Bir Stajın Ardından

10 Ağustos 2012

Öğrenim hayatımın ilk stajını da an itibariyle bitirmiş bulunmaktayım. Oysa staja değil üniversiteye bile başlamamış gibiyim. Zaman kavramı kendi kafamda baya bir eğilip yamulduğundan olsa gerek ne, ne zaman, nasıl oldu; daha dün ortaokuldayken nasıl üniversite 3.sınıf öğrencisi oluyorum anlamış değilim. Neyse 20 iş günü süren bir staj macerasını geride bırakmış bulunuyorum. Stajda neler oldu kısaca yazayım.

-İlk haftam eğitim ile geçti. Oryantasyon, sadakat sistemleri, temel havacılık bilgileri, PL/SQL ve Oracle ile ilgili eğitimler vardı. PL/SQL' i öğretici Oracle' ı ise seviyeme uymadığından bu sebeple de pek anlamadığımdan olsa gerek sıkıcı buldum.

-İkinci hafta yeni bir stajyer arkadaş daha geldi. Eğitimler şirket için özel olarak hazırlanmış ve şirket dışına çıkarılması yasak olan videolar serisinden oluşuyordu. Ben ilk hafta videolardan bezerken kendisi video işini çok sevdi benimle birlikte olduğu 3 hafta boyunca çeşitli konularda videolar izledi ne zaman bir şey öğrenmesi gerekse. Ayrıca ofisteki sandalyelerle bir türlü yıldızı barışmadı kendisinin :P

-Hitit Bilgisayar Hizmetleri' nde yaptım stajımı, şirket ortamı çok güzel ve rahattı. Hitit' in benim bulunduğum ofisi Atatürk Hava Limanı Serbest Bölgesi'nde İSBİ plazasının en üst iki katını işgal ediyor. Çok büyük bir terası var sıkılınca çıkıp oturulabilecek.

-Hitit güzeldi ama stajyer programı pek oturmamıştı, o yüzden staj dönemimin programlama yeteneklerimi geliştirme açısından çok verimli geçtiğini iddia edemeyeceğim. Fakat şirket içi konularda ve büyük projelerin nasıl işlediği konusunda çok çok çok verimliydi benim açımdan.

-Staj defteri işi bana çok sıkıntılı geldi. Ama o konuda da çok yardımcı oldular.

-Dün serbest bölgede bulunan kocaman alman kurdu beni pek sevdi o kadar ki aniden kucağıma atladı. Daha doğrusu patilerini omuzlarıma hızla koymak suretiyle beni şöyle güzel bir kucakladı. Vücut yapısı gereği o hareketi yapması için hızlı olması gerekiyor orasını anladık ama hiç beklemediğim bir hareket olunca azıcık tedirgin olmadım desem yalan olur.

-Tam görev tanımını hiç çıkaramadığım biz stajyerlerden sorumlu sorun çözücü Güven, bütün soru ve sorunlarımda yardım ettiği için kendisine bir teşekkürü borç bilirim. Kullandığım ekranı da hain ellerden kurtarmış olduğu için kendisine çok şey borçluyum. :)

4 yorum:

  1. Selam Tugce,

    "Her ise bakan DBA" olarak dusunuyordum ben title ' i ama senin tabirinle "sorun çözücü" de olabilir.

    Buradaki kisa surede gozlemledigim kadariyla soyleyeyim: Bence gelecegin oldukca parlak. Hedeflerine ulasmaman icin hicbir sebep gormuyorum (diger stajlarini da kopeklere yem olmadan bitirebilirsen eger)

    Yardimci olabilecegim bir konu olursa çekinmeden sorabilirsin.

    Gorusmek uzere.

    Guven

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Tuğçe,
    Yazını okudum bende bu sene çok benze bir staj yaptım daha dogrusu hala yapıyorum son günleri artık. Pl / Sql ' e bir giriş yapmış oldum ama çok verimli geçtiğini söyleyemeyeceğim.
    Staj defteri yazmaya başlamam lazım ama bir türlü başlayamıyorum. Yazdığın staj defterini merak ettim paylaşmayı düşünüyor musun?
    Çok yardımı dokunabilir gerçekten.
    İyi günler diliyorum çalışmalarında başarılar ...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Ben olağanüstü üşengeç bir insan olarak staj defterimi henüz bitirmedim. Bitirdiğimde bloga koyabilirim ama bu ne zaman bitireceğimi (gerçi okul başlamadan bitirmem gerektiğini biliyorum bu da bana fazla zaman bırakmıyor) garantilemese de bitince neden olmasın diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuğçe,

      Ben de Hitit Bilgisayar(yeni adı Amadeus IT)'da Emrah abinin yanında stajımı tamamladım ve staj defterimi yazmaya başlayacağım. Mümkünse staj defterini paylaşabilir misin?

      Uğur Köftecioglu
      ugurkoftecioglu@hotmail.com

      Sil