Perşembe, Ağustos 23, 2012

Erasmus Günlükleri (11) - Culture Night

İnsan bütün gün evde oturup, yemek yapıp bulaşık falanda yıkayınca kafayı yiyormuş a dostlar. Ben Polonya' dan döneli neredeyse iki ay oluyor ama oturdum hala Erasmus yazısı yazıyorum. Daha da yazmaya devam edeceğim, aklımda 1 - 2 şey var. Bunları tabii hem gideceklere yardım, gitmeyecek olanlara gereksiz bilgi, kendim içinse kısmi özlem giderme kısmi can sıkıntısına çare olma sebeplerinden yazıyorum. 

Neyse gelelim yazımızın konusuna. Efenim Polonya' da her şehirde farklı bir tarihte olmak üzere yaz aylarında (genelde Mayıs - Haziran ) kabaca çevirisiyle "Kültür Gecesi" denen über güzel bir gece var. Eee nesi güzel bu gecenin  diye aklınızda soru işaretleri oluşmuş olabilir. Bir sakin durursanız anlatacağım herhalde yahu. Bu Kültür Gecesi dediğimiz şey şehirdeki bütün müze ve müze benzeri tarihi yerlerin bütün gece açık olması, bu yetmiyormuş gibi ücretsiz olması veeee her müzenin kendisine özgü etkinlik programları olması. Harika değil de nedir sayın okuyucu sorarım sana. Etkinlik programlarında kareoke olsun, dans kursları olsun, çeşitli workshoplar olsun, ateşli mateşli gösteriler olsun, sokak aralarında minik ufak değişik çeşitlerde konserler olsun böyle güzel güzel şeyler var. Ben ilk Culture Night olayını yine über bir etkinlik sayesinde gittiğim Katowice şehrinde görmüştüm. Katowice için ayrıntılı bilgi için şuradan alalım sizi. Beni bu geceye Katowice' de birlikte kaldığım çok cici bir insan olan Paulina götürmüştü. Birlikte önce eski Silesia maden işçilerinin evlerinin sergilendiği bir müzeye gitmiş oradaki tango kursunda bir iki hareket öğrenmeye çalışmıştık. Gittiğimiz yer şöyle bir yerdi.




Sonra onun çalıştığı kütüphaneye gidip orada çocuklar için düzenlenen çocuk şarkıları konserine gittik. Kemanla Harry Potter theme çaldıklarını duyduğumda pek mutlu oldum ne yalan söyleyeyim. Bir videoda çektim ama bulup yüklemesi zor geldi şimdi. Çalan Harry Potter theme şarkısı için dinlemek istiyorsanız sizi şöyle alıyoruz. Yolda dağıtılan bedava Redbull' larımızı aldıktan sonra değişik müzelerin içine girdik. Hatırladığıma göre bir müzede eski fotoğraflara bakabildiğimiz tuhaf bir alete bakmıştık. Üzerinden çok zaman geçtiği için gittiğimiz son yeri pek hatırlamıyorum. Burada da Paulina ile bir okul sırasında oturuyoruz. :P



Ben Katowice' den döneli 2-3 hafta falan olmuştu, tadı damağımda kalmıştı bu kültür gecesi olayının derken aynısının Lublin' de gerçekleşeceğini öğrendiğimde ne kadar mutlu oldum tahmin edersiniz. Lublin' deki sanırım 2 Haziran' da olmuştu tam emin olamıyorum ama haziranın başıydı. (Şimdi kontrol ettiğim 2 Haziran gecesinde olmuş, doğru hatırlıyormuşum.) Aynı zamanlarda Politechnika Lubelska' nın Juwenelia' sı (öğrenci festivali) vardı ama bir gecelik ufak bir kaçamakla Culture Night etkinliğine gittik Yeter ile birlikte. Önce eski yapıların sokağın iki tarafına dizilmiş olduğu Krakowskie caddesinde dümdüz ilerledik, gördüğümüz değişik olaylarda durup bir süre izledik. İlk gördüğümüz bir sokak sanatçısıydı, yerlere değişik resimler yapıyordu sprey boyayla. O resimler olay bittikten sonra da sokakta duruyordu. (En azından ben Lublin' den ayrılmadan bir gün önce hala oradaydılar.) Sonra biraz ilerledik ve bir komedyene rastladık. Konuşmalar pek doğal olarak Lehçe ilerlediğinden o kişinin komedyen olduğunu insanların kahkahalarla gülmesinden çıkardığımızı da söyleyebilirim. Ha bir de tütü giymiş 4 adama komik şeyler yaptırmasından anladık. :P Sonra sokak boyunca ilerledik ve Krakow geçidi olarak bilinen eski geçitten geçip Old Town' a girdik. Her taraf insanlarla kaynıyordu ve özellikle Trynitarian kulesinin önünde bir kuyruk bir kuyruk. Ne oluyor derken normalde saat 17' de kapanan kule geceye özel açıkmış, gece Lublin' i böyle yukarılardan görmek isteyen vatandaşların hepsi orada kuyruk olmuş. Bir de normal girişi paralıyken geceye özel bedava olunca kuyruk almış başını gitmiş. Bu arada kule şöyle bir şey.



Tabii biz Yeter' le pes etmedik ve kuyruğa dahil olduk. Sonunda bütün çabalarımızın ödülü olarak tepedeydik. İyi ki beklemişiz, yukarda hava baya serin olmasına rağmen görüntü çok hoştu. (Fotoğraflar pek olağanüstü değil ama küçük resimlere bakıp seçince bunlar denk gelmiş.)




Ayrıca Old Town' da olan olayları kuş bakışı izleyip daha sonra gidebileceğimizi düşündüğümüz etkinlikleri tependen izledik. Bir yerde sinema gösterimi vardı, bir yerde konser vardı, bir binanın arkasında kalan bir yerde de ateşli bir gösteri vardı ama ona yetişemedik. Kuleden sonra meydana döndük orada biraz insanları biraz gösterileri izledik. Geleneksel müzik performansı sergilenen bir yerde durup müzik dinledik. Havanın soğukluğuna aldırmadan haziran ayının gerektirdiklerinden birini yerine getirip dondurma yedik. Yol üstündeki bir rap performansını dinledik. Meydana park etmiş büyük bir otobüsteki partiye şöyle bir baktık. 



Son konseri kaçırmayacak şekilde Politechnika' ya döndük. Konser Polonya' nın büyük gruplarından birinindi ama tam hatırlamıyorum hangi grup olduğunu. (İnternetten baktım Lady Pank varmış o akşam. Konserden aklımda kalan tek şarkı şuydu.)Velhasılı kelam çok güzel bir olaydı bu. Hem Katowice' de hem Lublin' de tadı damağımda kalmıştı, Krakow' a gittiğimde de 1-2 gün farkla kaçırdığımı görüp kahrolmuştum hatırladım kederlendim bak şimdi.

Not: Redbull Katowice' yi çok sevmiş herhalde benim orada olduğum sürede gittiğim etkinliklerde olsun, sokakta olsun sürekli bedava dağıtıyorlardı bu meredi. Günde 3 tane içmişliğim var o sebeple.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder